مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 18:152023-06-12حوادث

اولین ایستگاه آتش نشانی تهران یک قرن پیش در این محله تاسیس شد + عکس


پس از استقرار مشروطیت اولین بلدیه قانونی تهران در12 خرداد سال 1286 شمسی، یعنی حدود 116 سال قبل، در عمارتی واقع در سبزه میدان تهران تاسیس شد و به مرور زمان خدماتش را با راه اندازی اداره اطفاییه افزایش داد.

- اولین ایستگاه آتش نشانی تهران یک قرن پیش در این محله تاسیس شد + عکس پس از استقرار مشروطیت اولین بلدیه قانونی تهران در12 خرداد سال 1286 شمسی، یعنی حدود 116 سال قبل، در عمارتی واقع در سبزه میدان تهران تاسیس شد و به مرور زمان خدماتش را با راه اندازی اداره اطفاییه افزایش داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همشهری آنلاین نوشت: اولین ایستگاه اطفاء حریق اطفاییه در تهران سال 1303 شمسی توسط کریم خان بوذرجمهری اولین شهردار دوران پهلوی، در گاراژ حسینی نزدیکی سه راه امین حضور به مدیریت وربا ژنرال بازنشسته روسی که بعضی ها از وی به نام کلنل وربا یاد می کنند به همراه 15 پرسنل آموزش دیده نظامی و با چهار دستگاه اتومبیل با مارک نف با نام اطفاییه زیر نظر بلدیه یا همان شهرداری شروع به کار کرد.

انتخاب سه راه امین حضور بی دلیل نبود یکی از دلایل مهمی که باعث شد اداره اطفاییه در محل سه راه امین حضور ساخته و تاسیس شود وجود چشمه های متعدد و پرآبی بود که در نزدیکی آن یعنی چهارراه سرچشمه وجود داشت و منبع ماشین های آبپاش از این چشمه ها پر می شد تا در اطفای حریق صرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین ایستگاه آتش نشانی تهران یک قرن پیش در این محله تاسیس شد + عکس

اولین ایستگاه آتش نشانی تهران یک قرن پیش در این محله تاسیس شد + عکس