مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 10:352023-06-19سياسي

انتقاد از سرعت کُند احیای تالاب انزلی در گیلان


تشکیل قرارگاه جهادی احیای تالاب انزلی در گیلان اگرچه تاکنون حرکتی رو به جلو بوده اما برای نتیجه بخش بودن و اثرگذاری نیاز است که طرح ها و برنامه ها علمی سازی شود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- بهرام قربانپور: تالاب انزلی یکی از ظرفیت های ملی و فراملی گیلان است که البته روزهای ناخوشی را سپری می کند.

دست درازی، سوداگری، طمع، مدیریت نا ثواب، ورود آلاینده های فراوان، آتش سوزی های عمدی و سهوی و همچنین تصرف غیر قانونی تالاب انزلی سبب شده تا این اکوسیستم زنده و حیات بخش، حال خودش نیاز به حیات دوباره پیدا کند و از مسیر حفظ به گردنه احیا برسد.

وجود نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله های دریایی، چشم انداز شگفت انگیزی را به تالاب بین المللی انزلی بخشیده است، قایقرانی، ماهیگیری و پرنده گردی، تالاب انزلی را از لحاظ گردشگری ممتاز کرده است، اما در کنار تمام این زیبایی ها، مواهب و ویژگی های منحصر به فرد، سال های اخیر بخاطر سهل انگاری و کم توجهی ها مورد بی مهری قرار گرفته است.

از آتش گرفتن مکرر نیزارها گرفته تا شکار پرندگان و دست اندازی به محدوده های تالاب، حیات این اکوسیستم کم نظیر را به مخاطره انداخته و همین موضوع موجب نگرانی علاقه مندان به محیط زیست و طبیعت دوستان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از سرعت کُند احیای تالاب انزلی در گیلان

انتقاد از سرعت کُند احیای تالاب انزلی در گیلان