مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 22:262023-06-07اقتصادي

مساحت بیابان ها در کشور به بیش از 32 میلیون هکتار رسیده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، حسن وحید، عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه های آبخیزداری قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح مراتع درجه سه کشور در حال افزایش بوده و تاکنون به 55 میلیون هکتار رسیده است که اگر این بحران کنترل نشود مساحت بیابان ها نیز دارای رشد خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه مساحت بیابان ها در سطح کشور به بیش از 32 میلیون هکتار رسیده است بیان کرد: بیابان شدن و تخریب سرزمین تنها به بهره برداری دام متکی نیست بلکه کاهش سفره های زیرزمینی، عدم رعایت الگوی کشت، خشک سالی، بهره برداری مفرط از عرصه های منابع طبیعی و کشاورزی و عدم توازن نیز در بیابان شدن کشور سهیم هستند.

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به شناسایی 14 میلیون هکتار کانون بحرانی در موضوع بیابان ها تصریح کرد: مجموع اقداماتی که سازمان در حوزه بیابان زدایی انجام می دهد حدود 400 هزار هکتار در سال بوده اما بر اساس ارزیابی ها و نقشه های تخریب سرزمینی، بیابان زایی کشور حدود یک میلیون هکتار برآورد شده است.

وحید ادامه داد: سرعت بیابان شدن عرصه ها نسبت به احیا بیشتر بوده که سازمان آبخیزداری بر اساس برنامه ای مدون به دنبال آن است سالی 3 میلیون هکتار بیابان زدایی را انجام و این عرصه ها را مدیریت کند اما به طورقطع هماهنگی و همراهی دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساحت بیابان ها در کشور به بیش از 32 میلیون هکتار رسیده است

مساحت بیابان ها در کشور به بیش از 32 میلیون هکتار رسیده است