مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 11:052023-06-03سياسي

تغییر کاربری 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی مازندران در سه دهه اخیر


رییس فراکسیون امنیت غذایی مجلس شورای اسلامی به گردشگری مزرعه اشاره کرد و گفت: از 600 هزارهکتار اراضی در مازندران در طی دو سه دهه گذشته 200 هزارهکتار زمین تغییر کاربری پیدا کرد که این یک فاجعه است.

- ایسنا/مازندران رییس فراکسیون امنیت غذایی مجلس شورای اسلامی به گردشگری مزرعه اشاره کرد و گفت: از 600 هزارهکتار اراضی در مازندران در طی دو سه دهه گذشته 200 هزارهکتار زمین تغییر کاربری پیدا کرد که این یک فاجعه است.

منصورعلی زارعی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در راستای مردمی کردن اقتصاد در بخش های ویژه ای مثل کشاورزی است، گفت: کشاورزی و محصولاتی مثل برنج، مرکبات، آبزیان و مرغ از برندهای مازندران محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه از حدود تولید 2 میلیون 200 هزار تن برنج در کشور یک میلیون تن در مازندران تولید می شود افزود: سه و نیم میلیون تن مرکبات، 12 درصد مرغ کشور، 25 درصد محصولات شیلاتی در مازندران تولید می شود.

زارعی با بیان اینکه مازندران در تولید محصولات کشاورزی رتبه اول کشوری دارد، اما مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند، گفت: دانش بنیان شدن کشاورزی باعث بهره وری بیشتر محصولات و هزینه تولید نیز کاهش پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی مازندران در سه دهه اخیر

تغییر کاربری 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی مازندران در سه دهه اخیر