مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 13:302023-05-29بين الملل

برگزیدگان فستیوال تئاتر صحرایی تونس تجلیل شدند/ اثبات غنای تعزیه


گروه تعزیه «شبیه واقعه» که مقام نخست فستیوال تئاتر صحرایی تونس را کسب کردند از سوی رییس و مدیران حوزه هنری طی مراسمی تجلیل شدند.

- گروه تعزیه شبیه واقعه که مقام نخست فستیوال تئاتر صحرایی تونس را کسب کردند از سوی رییس و مدیران حوزه هنری طی مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، فستیوال تئاتر صحرایی تونس اردیبهشت ماه سال جاری در حالی با حضور گروه های نمایشی از 22 کشور دنیا که هر کدام دارای مکتب و سبکی شناخته شده در دنیا از جمله ایتالیا، اسپانیا، لبنان، سوئد، سوریه، عراق و … هستند، برگزار شد که یک شرکت کننده ویژه داشت؛ یک گروه تعزیه و شبیه خوانی از کشورمان که به عنوان نماینده ایران در این فستیوال شرکت کرده بود و توانست با اجرای تعزیه شبیه واقعه رتبه نخست فستیوال را از آن خود کند.

در این نمایش میدانی که بر اساس تعزیه حربن یزید ریاحی و سرگذشت ایشان در واقعه کربلا ساخته و اجرا شد، تعدادی از هنرمندان شناخته شده شبیه خوان قم و ایران همچون سید محسن هاشمی، ابوالفضل صابری، سید محمدرضا امینی، علیرضا سعیدی، محسن آقاحسنی و محمدحسین عرب قمی به ایفای نقش پرداختند.

تعزیه یک اپرای مذهبی است عصر روز گذشته 7 خرداد ماه طی مراسمی از این گروه برگزیده هنرهای نمایشی کشور با حضور محمد مهدی دادمان رییس حوزه هن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزیدگان فستیوال تئاتر صحرایی تونس تجلیل شدند/ اثبات غنای تعزیه

برگزیدگان فستیوال تئاتر صحرایی تونس تجلیل شدند/ اثبات غنای تعزیه