مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 18:152023-06-12بين الملل

هجوم چین و آمریکا به ماه/ چه گنجی در قطب جنوبی ماه نهفته است؟


ماه گذشته بود که رییس آژانس فضایی پاکستان از آزمایشگاه اکتشافات فضایی در هفیی، شهری در چین، بازدید کرد؛ بنابر گفته طراح ارشد برنامه های اکتشافی چین در ماه، - پاکستان و چین به دنبال توافقنامه ای برای همکاری در این حوزه هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرآنلاین نوشت: طبق گزارشی که SOUTH CHINA MORNING POST منتشر کرده است، رییس آژانس فضایی پاکستان، در خصوص نقش های خاصی که پاکستان می تواند در ایستگاه بین المللی تحقیقات قمری به رهبری چین ایفا کند، ابراز امیدواری کرده است و گفته است که به زودی یک توافقنامه همکاری با چین امضا خواهند کرد.

انتظار می رود ILRS ( ایستگاه بین المللی تحقیقات قمری ) تا سال 2050 به یک پایگاه تمام عیار برای اکتشافات علمی در ماه بدل شود.

رییس آژانس فضایی پاکستان در جریان بازدید از آزمایشگاه اکتشافات فضایی در هفیی، در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت؛ وو ویرن، طراح ارشد برنامه های اکتشافی چین در ماه در این خصوص گفت: ما از پاکستان برای مشارکت کامل در ILRS استقبال می کنیم، نمونه ای از همکاری مشترک برای ساخت آینده در فضا را به جهانیان نمایش خواهیم داد.

پاکستان از زمانی که اداره ملی فضایی چین اولین نقشه راه خود را برای ILRS در سال 2021 منتشر کرد، یکی از 12 کشور و نهاد بین المللی بود که موافقت نامه های همکاری را امضا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجوم چین و آمریکا به ماه/ چه گنجی در قطب جنوبی ماه نهفته است؟

هجوم چین و آمریکا به ماه/ چه گنجی در قطب جنوبی ماه نهفته است؟