مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 15:052023-06-12سياسي

مجازاتهای جایگزین حبس رویکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح یزد است


رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح یزد با اشاره به اهمیت پایین بودن نرخ جرائم نیروهای مسلح در این استان، گفت: صدور حکم مجازات های جایگزین حبس رویکرد جدی سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان یزد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، مهدی تشکری،  ظهر امروز در نشست خبری، در خصوص چگونگی اجرای قانون حبس با خدمت ، اظهار کرد: در قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح آمده سربازان وظیفه و پایورانی که طی حکم قضایی به زیر یک سال زندان محکوم می شوند و محکومیت آنها جنبه امنیتی نداشته باشد، می توانند بعد از حضور در بند نظامیان از دادگاه صادر کننده رأی تقاضای حبس با خدمت کنند.

وی افزود: حبس با خدمت بدان معناست که بعد از اخذ موافقت دادگاه صادر کننده رأی، بجای آنکه افراد در زندان دوران محکومیت خود را بی فایده سپری کنند، به یگان خدمتی خود بر می گردند و از تخصص افراد و بنیه جوانی پایوران استفاده مفید می شود و بعد از انقضای وقت اداری در تحت نظرگاه یگان خدمتی تا صبح روز بعد نگهداری می شوند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد نرفتن به فضای زندان، نداشتن خلع خدمتی و قطع نشدن حقوق و مزایای خدمتی را از جمله ویژگی های طرح حبس با خدمت دانست و گفت: در این طرح زمان سپری شده نیز جزو زمان خدمتی سربازان محکوم نیز محاسبه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازاتهای جایگزین حبس رویکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح یزد است

مجازاتهای جایگزین حبس رویکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح یزد است