مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 19:052023-06-18سياسي

انقلاب اسلامی یک خوانش جدیدی از خدا و همه چیز داشت


استاد فلسفه سیاسی حوزه و دانشگاه گفت: بنیادهایی که باعث پیروزی انقلاب شد حقیقتاً بنیادهای دینی بود و انقلاب اسلامی یک خوانش جدیدی از خدا و همه چیز داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا بعد از ظهر یکشنبه در پنجمین نشست از دهمین دوره کرسی های آزاد اندیشی با عنوان راهبرد تحوّل؛ ضرورت گام دوم انقلاب اسلامی که به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر در دانشگاه طلوع مهر قم برگزار شد گفت: یکی دیگر از بحث هایی که در تحول مطرح هست بحث معرفت شناسی است.

بنیادهایی که باعث پیروزی انقلاب شد حقیقتاً بنیادهای دینی بود و ریشه در اعتقادات، ریشه در نوع نگاه ما به نصرت الهی، به انسان و به اراده انسان داشت.

رییس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر گفت: معرفت شناسی انقلاب یعنی مرور و شناخت ریشه ها، اندیشه ها، باورها و عوامل تأثیرگذاری که انقلاب اسلامی را ایجاد کرده است و امروز اگر بخواهیم تحولی ایجاد شود، این تحوّل باید مبتنی بر پایه آن معرفت شناسی باشد وگرنه اگر تحولی هم انجام شود، تحوّلِ مطلوبِ انقلاب اسلامی نیست.

انقلاب اسلامی در جهانی دو قطبی اتفاق افتاد وی افزود: انقلاب در جهانی دو قطبی اتفاق افتاد که بین لیبرالیسم و سوسیالیسم تقسیم شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب اسلامی یک خوانش جدیدی از خدا و همه چیز داشت

انقلاب اسلامی یک خوانش جدیدی از خدا و همه چیز داشت