مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 18:452023-06-04سياسي

تبعیت از قانون اصلی ترین شاخصه انقلابی گری در نگاه امام (ره) است


اولین اصل در انقلابیگری را قانون مداری، قانون پذیری و تبعیت از قانون دانسته و بر همین اساس عمل نکردن به قانون را حرام شرعی می دانند.

- احمد خورگامی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به شاخصه های انقلابی گری در مکتب امام خمینی اظهار کرد: در بررسی هایی که در سیره و مشی حضرت امام انجام می شود امام خمینی (ره) در حوزه انقلابی گری شاخصه هایی را نه تنها در مقاطع مختلف بیان می کنند بلکه خود نیز به آن عامل بوده وبا این شاخصه ها زندگی می کنند.

وی افزود: امام خمینی (ره) اولین اصل در انقلابی گری را قانون مداری، قانون پذیری و تبعیت از قانون دانسته و بر همین اساس حکومت پهلوی را یک حکومت غیرقانونی می دانند و در فضاهای دیگر نیز عمل نکردن به قانون را حرام شرعی اعلام کردند.

این فعال سیاسی ادامه داد: وحدت و تاکید امام (ره) به وحدت پذیری و تاکید همیشگی بر وحدت یکی دیگر از شاخصه های انقلابی گری از نظر امام (ره) است وی بیان کرد: موضوع دیگری که خیلی مورد تاکید ایشان بود و خود نیز عامل به آن بودند ساده زیستی مسئولین در انقلاب اسلامی بود و سبک زندگی ایشان نیز خود گویای رعایت این سبک است.

خورگامی تصریح کرد: از نظر امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین شاخصه ها و دغدغه ها برای مسئولین ساده زیستی است و همه باید خود را به رعایت آن مکلف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعیت از قانون اصلی ترین شاخصه انقلابی گری در نگاه امام (ره) است

تبعیت از قانون اصلی ترین شاخصه انقلابی گری در نگاه امام (ره) است