مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 14:252023-06-12سياسي

فراگیر شدن یک گناه مجوزی برای گناهکار نیست


برخی کار خلاف و ظلم می کنند و عذرشان این است که همه این کار را می کنند ولی نفس لوامه انسان می فهمد که این عذر درست نیست و اگر همه خطاکار باشند مجوزی برای خطای ما نیست.

- ایسنا/قم تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: برخی کار خلاف و ظلم می کنند و عذرشان این است که همه این کار را می کنند ولی نفس لوامه انسان می فهمد که این عذر درست نیست و اگر همه خطاکار باشند مجوزی برای خطای ما نیست.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در جلسه اخلاق مدیران حرم حضرت معصومه (س) که شامگاه گذشته در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد با اشاره به آیه شریفه بل الانسان علی نفسه بصیره عنوان کرد: خداوند در وجود انسان بصیرتی قرار داده است که قدرت ارزیابی خود را دارد و آن عبارت از نفس لوامه است.

وی با بیان اینکه نفس انسان چند وجهی است، افزود: وجه اماره نفس، انسان را به امور سوء و خیر تشویق و ترغیب می کند ولی وجه لوامه نفس، انسان را نسبت به امور سوء ملامت و سرزنش می کند بنابراین ما اجازه لعنت به نفس خود را نداریم ولی می توانیم از شر نفس اماره به السوء به خدا پناه ببریم.

نفس لوامه انسان را به کار وامی دارد، نسبت به کم کاری ها و نقائص به ما تذکر می دهد و ما را به خیر صلاح دعوت می کند، بسیاری از کارها و قضاوت های ما بر اساس خواسته خودمان است در حالی که باید خدا را در نظر بگیریم و برای خطاهای خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراگیر شدن یک گناه مجوزی برای گناهکار نیست

فراگیر شدن یک گناه مجوزی برای گناهکار نیست