مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 11:472023-05-29سياسي

زائران حج زکات و خمس را پرداخت کنند


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کسانی که به راهی سفر حج و زیارت خانه خدا هستند باید در ابتدا قصد و غرض خود را از این سفر معنوی، پاک و الهی کرده و با خلوص نیت به این سفر بروند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، آیت الله قربان علی دری نجف آبادی صبح امروز در کلاس درس خارج از فقه اظهار کرد: در آستانه سفر معنوی حج و اعزام حجاج به بیت الله  الحرام هستیم.

وی تصریح کرد: کسانی که به راهی سفر حج و زیارت خانه خدا هستند باید در ابتدا قصد و غرض خود را از این سفر معنوی، پاک و الهی کرده و با خلوص نیت به این سفر بروند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه زمانی حج و اعمال آن مورد قبول خداوند قرار می گیرد که بر اساس نیت الهی و قرب الی الله باشد، ادامه داد:  سفر حج در صورتی مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار می گیرد که انسان به قصد رضای خدا و رسیدن به قرب او انجام بدهد.

دری در ادامه گفت: یکی از وظایف مهم حجاج قبل از عزیمت به مکه پاک کردن مال و پرداخت خمس، زکات و بدهی های خود است و همانطور که حج جز ارکان دین است پرداخت وجوهات شرعی نیز جزو ارکان دین است.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه پرداخت خمس کلید روزی و مایه برکت است، ادامه داد: خمس ذخیره برای روز قیامت است، بنابراین همه موظف هستیم انجام وظیفه کنیم حتی اگر اندازه یک دانه گندم باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زائران حج زکات و خمس را پرداخت کنند

زائران حج زکات و خمس را پرداخت کنند