مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 10:552023-05-31اقتصادي

پیش بینی افزایش گرد و خاک در ایران


رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی با اشاره به خشکسالی ها و کم بارشی ها در ایران و کشورهای همسایه اظهار کرد: به دلیل افزایش خشکی و کم بارشی در خاورمیانه و شمال آفریقا، انتظار می رود با توجه به گرم شدن هوا و نبود پوشش گیاهی مناسب به سبب کاهش بارندگی ها میزان گرد و خاک افزایش یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز 14 فروردین سال جاری همزمان با پایان تعطیلات نوروزی سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی استان ها هشدار داد.

این در حالیست که سال گذشته(1401) نیز از  16 فروردین ماه هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود گرد و خاک به کشور و کاهش کیفیت هوا صادر شد.

افزایش آلودگی هوای ناشی از پراکنده شدن ذرات گرد و غبار به حدی شدت یافت که در آن برهه زمانی هوای برخی استان ها از جمله تهران با رسیدن به شخص500 در شرایط خطرناک قرار گرفت.

درباره علت این گرد و غبار غلیظ هوا در فصل بهار و تابستان رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی می گوید: گرد و غبار موجود در عراق و ایران سیستم های مهاجری هستند که در فصل بهار از غرب به شرق و یا شرق به غرب منتقل می شوند و تا اواسط تابستان بیشترین شدت، غلظت و گستردگی را دارند.

علت بروز آن ها نیز کمبود رطوبت و نبود ساز و کار مناسب، خشکی محیط، کم بارشی و خشکسالی های سالانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش گرد و خاک در ایران

پیش بینی افزایش گرد و خاک در ایران