مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 13:062023-06-14اقتصادي

کاتالیست ساخت ایران در پالایشگاه نفت امام خمینی شازند رونمایی شد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شازند، صبح امروز طی مراسمی، بزرگترین واحد شکست کاتالیست بستر سیال در کشور صبح امروز در پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه شازند در این مراسم گفت: واحدهای RFCC با ظرفیت 94 هزار و 370 بشکه در روز به منظور تولید بنزین، گاز مایع و دیزل سبک طراحی و ساخته شده است.

رجبی افزود: در این واحد از فرآیند  شکست کاتالیستی بسترسیال استفاده شده و در حال حاضر بزرگترین واحد پالایشگاهی شکست کاتالیست بستر سیال در کشور است.

وی با بیان اینکه این واحد به منظور تولید حداکثر بنزین طراحی شده به طوری که قدر به تولید 8 میلیون لیتر بنزین با عدد اکتان بالاست، ادامه داد: این بنزین به عنوان بنزین با استاندارد یورو 4 پس از تصفیه هیدروژنی در واحد CGH به بازار عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه شازند افزود: واحد Rfcc یکی از مهم ترین و پیچیده ترین واحدهای عملیاتی شرکت پالایش نفت امام خمینی است، مهمترین محصول این واحد بنزین گاز مایع و پروپیلن محصولات فرعی این واحد است.

رجبی با بیان اینکه یکی از گلوگاه های اصلی این واحد تامین کاتالیست آن بوده که اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور تداوم و حفظ تولید را با چالش ها و موانع حدی روبر می کرده و از این رو مدیریت شرکت با هدف گره گشایی از این مهم و استقلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاتالیست ساخت ایران در پالایشگاه نفت امام خمینی شازند رونمایی شد

کاتالیست ساخت ایران در پالایشگاه نفت امام خمینی شازند رونمایی شد