مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 07:552023-06-12سياسي

ایران رتبه اول کشفیات مواد مخدر/ توقف آهنگ اعتیاد در مدارس


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ایران رتبه اول کشفیات مواد مخدر در جهان را دارد، گفت: تولید و قاچاق مواد مخدر طی دو دهه اخیر 50 برابر بیشتر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های سراسر کشور با هدف تشریح برنامه عملیاتی 1402 مبارزه با مواد مخدر و برنامه هفتم همچنین ابلاغ و شرح برنامه های مراسم بزرگداشت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر امروز برگزار شد.

فوت سالانه 500 هزار نفر در دنیا به دلیل سو مصرف مواد مخدر اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این مراسم اظهارداشت: امروزه اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب های بزرگ در جهان است و بسیاری با آن درگیر هستند و نتایج پژوهش ها حکایت از افزایش روند اعتیاد در جهان دارد.

بر اساس اعلام سازمان ملل 300 میلیون معتاد در جهان وجود دارد و سالانه 500 هزار نفر به دلیل سو مصرف مواد مخدر در جهان جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه استفاده از بستر مواد مخدر و توزیع و قاچاق آن سبب به دنیا شده است گفت: در دو دهه اخیر تولید و قاچاق و مصرف مواد مخدر صنعتی هم افزایش یافته و این بلیه شوم دامن گیر بشریت و در حال رشد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران رتبه اول کشفیات مواد مخدر/ توقف آهنگ اعتیاد در مدارس

ایران رتبه اول کشفیات مواد مخدر/ توقف آهنگ اعتیاد در مدارس