مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 10:552023-06-09اقتصادي

طرح آبرسانی به میانه از سد گرمی چای باحضور رییس جمهور افتتاح شد


طرح آبرسانی به میانه از سد گرمی چای شامل مرحله نخست سد گرمی چای، تصفیه خانه و خط انتقال 49 کیلومتری پس از 20 سال انتظار با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صبح جمعه پروژه آبرسانی به میانه از سد گرمی چای شامل مرحله نخست سد گرمی چای، تصفیه خانه و خط انتقال 49 کیلومتری پس از 20 سال انتظار و با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این پروژه مردم میانه، شهر تَرک و 17 روستای واقع در مسیر بهره برداری که از مصوبات دور نخست سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی است از آب شرب سالم و با کیفیت بالا برخوردار شدند.

این طرح مهم به دلیل نبود یا کمبود اعتبار تعطیل و نیمه راکد شده بود که پس از سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی و تعیین فرصت یک ساله وی برای رفع تنش آبی جمعیت حدود 120 هزار نفری منطقه، سرعت و شتاب گرفت و با تزریق به موقع اعتبارات مصوب، تصفیه خانه و خطوط انتقال آن به طور کامل تکمیل و آماده بهره برداری شد.

همچنین مرحله نخست سد گرمی چای به عنوان منبع تأمین آب این طرح آبرسانی که 21 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد و برای تأمین 50 ساله آب شرب منطقه طراحی شده به میزان پنج میلیون متر مکعب آبگیری شده تا مردم میانه و روستاهای واقع در مسیر از آب شرب سالم و باکیفیت برخوردار شوند و در تابستان که به د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح آبرسانی به میانه از سد گرمی چای باحضور رییس جمهور افتتاح شد

طرح آبرسانی به میانه از سد گرمی چای باحضور رییس جمهور افتتاح شد