مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 14:002023-06-19سياسي

تعطیلی 3 روزه در ترکمنستان به مناسبت عید سعید قربان


به دستور رییس جمهور ترکمنستان و با هدف تجلیل عید سعید قربان در سراسر این کشور روزهای 7 تا 9 تیرماه (28، 29 و 30 ژوئن) تعطیل اعلام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در نشست کابینه این کشور به مناسبت آغاز مرحله دوم ساخت شهر هوشمند آرقاداغ فرمان تجلیل از جشن سعید قربان در این کشور را امضا کرد.

وی ضمن تبریک به حضار و مردم کشورش به مناسبت فرارسیدن ایام عید سعید قربان فرمان مربوطه را امضا کرد و گفت که این عید مقدس ارزش ها ، سنت ها و آداب و رسوم فرهنگی و معنوی اصیل مردم ترکمن را به خود جذب کرده است.

در فرمان بردی محمداف در این رابطه آمده است که عید سعید قربان در ترکمنستان روزهای 28، 29 و 30 ژوئن تجلیل می شود و کلیه موسسات، بنگاه ها و سازمان ها صرف نظر از شکل مالکیت موظف به اجرای این فرمان هستند.

طی این روزها مردم ترکمنستان نه تنها عید سعید قربان را تجلیل، بلکه همچنین در مراسم و رویدادهای به مناسبت افتتاح شهر هوشمند آرقاداغ ، شرکت می کنند.

هدف از امضا این فرمان حفظ ارزش های معنوی و اخلاقی مردم، افزایش سنت ها، آداب و رسوم و تحکیم وحدت مردم ترکمنستان عنوان شده است.

شایان ذکر است که در آستانه عید قربان اولین گروه زائران ترکمن به منظور انجام مناسک حج عازم جده شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی 3 روزه در ترکمنستان به مناسبت عید سعید قربان

تعطیلی 3 روزه در ترکمنستان به مناسبت عید سعید قربان