مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 13:202023-06-05بين الملل

تودیع چاووش اوغلو و معارفه فیدان در وزارت خارجه ترکیه


با خداحافظی «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه سابق ترکیه، «هاکان فیدان» در میانه پیام های تبریک همتایانش در جهان، کار خود را در وزارت خارجه ترکیه آغاز کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، طبق گزارش رسانه های ترکیه، مولود چاووش اوغلو ، وزیر امور خارجه سابق ترکیه، امروز جای خود را به هاکان فیدان ، وزیر خارجه جدید سپرده و با کارکنان وزارت خارجه خداحفظی کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی نوشت: هاکان فیدان، در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که همچنان پیام های تبریکی از همتایان خود در اتحادیه اروپا و همچنین مقامات سایر کشورها به مناسبت انتصابش دریافت می کند.

شنبه (سوم ژوئن) بود که  رجب طیب اردوغان به عنوان پیروز انتخابات و رییس جمهور ترکیه برای پنج سال دیگر، ترکیب کابینه جدید دولت آنکارا را اعلام کرد؛ بنابر تصمیم اردوغان، فیدان، که پیش از این وزیر اطلاعات ترکیه بود، مدیریت دستگاه سیاست خارجی این کشور را بر عهده گرفت.

طبق گزارش آناتولی، وزرای خارجه هلند، فرانسه، انگلیس، بلژیک، آلمان، ایتالیا، کرواسی، لیتوانی، ایرلند و اتریش در پیام های جداگانه ای این انتصاب را به فیدان تبریک گفته و بر آمادگی کشورهایشان برای گسترش مناسبات با ترکیه تاکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تودیع چاووش اوغلو و معارفه فیدان در وزارت خارجه ترکیه

تودیع چاووش اوغلو و معارفه فیدان در وزارت خارجه ترکیه