مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 22:352023-06-05سياسي

نظر امام خمینی (ره) درباره ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر چه بود؟


بعد از پیروزی های رزمندگان اسلام در 4 عملیات بزرگ ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس که از مقاطع حساس و عملیات های اصلی دوره سرنوشت ساز جنگ تحمیلی هستند، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نوشت: برخی بر این باور بودند که با شکست های پی در پی صدام و با آزادسازی افتخار آفرین خرمشهر، اکنون بهترین موقعیت است تا با تداوم عملیات ها، تعقیب و تنبیه متجاوز در دستور کار قرار گیرد و برخی دیگر پایان یافتن جنگ در این مقطع را مدنظرداشتند.

از طرفی صدام که تحت حمایت قدرت های بزرگ جهان قرار داشت، با تظاهر به صلح تلاش می کرد، شرایط خود را ترمیم و تقویت کند.

همچنین صدام در مصاحبه ای رسمی از ایران خواسته بود که آتش بس ما را بپذیرد تا نیروهای ما بتوانند برای رویارویی با اسراییل همراه ایران آماده شوند.

اما امام خمینی (ره) که خود بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران بود با هوشمندی این شرایط را مدیریت و نقشه های دشمنان رو مثل همیشه نقش برآب کردند.

ایشان در سخنرانی که در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش در روز 22 خردادماه 1361 به ادعاهای دروغین صدام در صلح طلبی واکنش نشان داده و بر شروط بحق ایران بر پایان دادن به جنگ و پذیرش صلح تاکید کردند که در ادامه متن کامل سخنرانی امام در روز یاد شده را می خوانید: بسم الله الرحمن ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر امام خمینی (ره) درباره ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر چه بود؟

نظر امام خمینی (ره) درباره ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر چه بود؟