مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 14:552023-06-07سياسي

مؤلفه های قانون مطلوب عفاف و حجاب


پژوهشگر حوزه قانونگذاری در یادداشتی در رابطه با مؤلفه های قانون مطلوب عفاف و حجاب نوشت: استفاده از ابزارهای نوین برای مبارزه با بی قانونی، نه برای اولین بار است و نه اختصاص به حجاب دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، رضا بکشلو پژوهشگر حوزه قانونگذاری در یادداشتی در رابطه با مؤلفه های قانون مطلوب عفاف و حجاب نوشت: الزام قانونی به رعایت حجاب شرعی از همان روزهای ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در پی تحقق منویات امام راحل (ره) رهجویی شده و پس از چندی در متن قوانین رسمی کشور منعکس شده است.

مصوبات نهادهای رسمی و قانونی کشور -مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شوری اسلامی – را می توان به دو دسته کلی تقسیم نمود.

دسته اول مفادی از قانون است که به لزوم کار ایجابی در حوزه حجاب و عفاف تأکید دارد و تکالیف و وظایفی را بر عهده دستگاه های مختلف کشور قرار داده است.

دسته دوم نیز جرم انگاری عدم رعایت حجاب شرعی است که مهم ترین مصداق آن تبصره ماده (638) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی است.

متأسفانه هر دو دسته از مفاد قانونی، وافی به مقصود نبوده اند و هر کدام به دلایلی نتوانسته اند اهداف مربوط را محقق نمایند.

اگر چه آسیب شناسی چرایی عدم وصول به اهداف قوانین مزبور، بحثی مستوفی می طلبد و در این مختصر مقدور نیست، لکن نظر به ارائه لایحه عفاف و حجاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مؤلفه های قانون مطلوب عفاف و حجاب

مؤلفه های قانون مطلوب عفاف و حجاب