مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 09:252023-06-13بين الملل

طرح امنیتی عربستان در مسجدالحرام/شروط دریافت مجوز حج


ارائه طرح امنیتی برای تأمین مناسک حج و تعیین شروط اصلی صدور مجوز برگزاری این مناسک از مهم ترین اخبار مربوط به مراسم حج امسال در عربستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از القاهره 24، مسئولان مسجدالحرام و مسجدالنبی از طرح های امنیتی در این اماکن مقدس و مناطق اطراف آنها طی مناسک حج امسال خبر داده و اعلام کردند این طرح، دربرگیرنده بررسی تعداد حجاج و زائران حاضر در اماکن مقدس و همکاری مداوم با نهادهای امنیتی حین برگزاری نمازها، است.

بر اساس این گزارش، طرح امنیتی مسئولان سعودی برای برگزاری مناسک حج امسال همچنین شامل تعیین ورودی های مشخص برای مهمانان خانه خدا و تعیین تعداد نسبی مهمانان خانه خدا در اوقات برگزاری نمازها برای ارائه خدمات بهتر است.

در این گزارش آمده است که کمک رسانی به افراد مسن و معلولان و بررسی امنیت و سلامت مسیرهای پیاده روی و ساخت و سازها در کنار بررسی شرایط جوی جزو موارد طرح مذکور به شمار می رود.

در حال حاضر بیش از 500 نیروی امنیتی برای محافظت از امکان مختلف و نظارت بر گذرگاه های اصلی و بررسی سیستم های اطفاء حریق در مسجد الحرام مستقر هستند.

از سوی دیگر، وزارت حج و عمره عربستان روز دوشنبه، اعلام کرد که حجاج باید نسبت به ازدحام در زمان برگزاری مناسک حج هوشیار بوده و به توصیه های نیروهای امنیتی توجه داشته ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح امنیتی عربستان در مسجدالحرام/شروط دریافت مجوز حج

طرح امنیتی عربستان در مسجدالحرام/شروط دریافت مجوز حج