مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 10:002023-06-14اقتصادي

کردستان در شاخص های اهدای خون استان سرامد کشور است


مدیرکل انتقال خون کردستان ضمن اشاره به رشد 20 درصدی تعداد اهداکنندگان خون در سال گذشته و میزان بالای خون دهی بانوان نسبت به میانگین کشوری، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، محمدسعید کریمیان صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه ها به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون با یادآوری ایام سخت کرونا، اظهار کرد: در این ایام ذخیره خونی استان نه تنها زیر سه روز نیامد بلکه بیش از 5 روز ذخیره خونی در استان موجود بود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل انتقال خون کردستان در ایام کرونا بطور 100 درصد نیاز 20مرکز درمانی را تامین می کرد و در حال حاضر هم برای 15 روز خون و فراورده های خونی موجودی داریم.

مدیرکل انتقال خون کردستان یاداور شد: کردستان در شاخص های رشد اهدای خون با 20 درصد در 1401 و سایر شاخص ها در کشور سرآمد است.

کریمیان تصریح کرد: از یک واحد خونی سه فراورده جدا می شود که می تولن جان سه نفر را نجات داد.

وی در ادامه به روز جهانی اهداکنندگان خون اشاره کرد و گفت: 24 خرداد برابر با 14 ژوئن سالروز تولد یک دانشمند اتریشی به نام کارل لندشتاینر که گروه های خونی را کشف کرد، نامگذاری شده است.

مدیرکل انتقال خون کردستان شعار امسال را ما هستیم چون شما خون اهدا می کنید، اعلام کرد و گفت: بیماری های ژنتیکی، مادران باردار، هموفیلی، اعمال جراحی و میزان تصادفات،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستان در شاخص های اهدای خون استان سرامد کشور است

کردستان در شاخص های اهدای خون استان سرامد کشور است