مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 11:452023-06-19سياسي

مدیرکل زندانهای یزد: مجازات جایگزین حبس، میانبری موثر برای اصلاح محکومان است


اعمال مجازات های جایگزین حبس با جدیت دنبال می شود تا راه کوتاه و میان بری برای اصلاح محکومان و مجرمان و بازگشت آنها به جامعه باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، افزایش جمعیت کیفری و بازد ارند ه نبود ن مجازات حبس، سیستم قضایی کشور را برآن د اشته تا مجازات های جایگزین حبس را د ر د ستور کار خود قرار د هند .

مجازات های جایگزین حبس که د ر قانون مجازات  مورد توجه قانونگذار قرار گرفته، هم می تواند از تبعات حبس و تاثیرات منفی مجازات زند ان بکاهد هم اینکه فرد مجرم می تواند د ر کنار خانواد ه دوره محکومیت خود را گذرانده  و باعث حفظ کانون خانواد ه شود .

هد ف قانونگذار از مجازات های جایگزین، کاهش استفاد ه از کیفر سلب آزاد ی و مجازات حبس و جلوگیری از ورود نامتناسب و نامتوازن افراد به زند ان ها و همچنین گسترش مجازات حبس است.

رضا مقبلی، مدیرکل زندان های یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون 13 مجازات جایگزین حبس صادر شده است اظهار کرد: زندان باید به محل نگهداری مجرمین خطرناک باشد، برای جرائم خرد و کم اهمیت، استفاده از مجازات های جایگزین استفاده شود.

وی استفاده از مجازات حبس را دارای تبعات بسیاری برای خانواده زندانی و سایر ارکان حاکمیت دانست و افزود: سلب آزادی یک فرد که بنا به ارتکاب یک جر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل زندانهای یزد: مجازات جایگزین حبس، میانبری موثر برای اصلاح محکومان است

مدیرکل زندانهای یزد: مجازات جایگزین حبس، میانبری موثر برای اصلاح محکومان است