مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 09:262023-06-06اقتصادي

عبور قطار میانه-تبریز از ایستگاه وعده ها پس از 22 سال


به گزارش  خبرگزاری فارس از تبریز، احداث راه آهن تبریز - بستان آباد- میانه از مهم ترین و قدیمی ترین پروژه های حمل و نقل کشور و آذربایجان شرقی است که از سال 1379 عملیات احداث آن برای تسهیل در رفت و آمد مردم و جابه جایی حجم قابل توجهی کالا آغاز شد.

این طرح که در 22 سال گذشته تجربه 3 رییس جمهوری و وعده های دولت های گذشته برای تکمیل آن را پشت سر گذاشته، در سراشیبی رسیدن به خط پایان قرار گرفته و این هفته با حضور رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

راه آهن دوخطه میانه- بستان آباد- تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه آهن تهران- تبریز شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان آباد و باسمنج واقع در مسیر خود به ایستگاه موجود تبریز متصل می شود.

بهره برداری از راه آهن تبریز- میانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راه آهن سراسری به راه آهن شمال غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور می شود و بدون شک رشد صنعت حمل و نقل ریلی در شرایطی که افزایش قیمت حامل های انرژی باعث رشد تورم شده است، می تواند باعث حل برخی مشکلات حمل و نقل در این منطقه شود.

با بهره برداری از پروژه  راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور قطار میانه-تبریز از ایستگاه وعده ها پس از 22 سال

عبور قطار میانه-تبریز از ایستگاه وعده ها پس از 22 سال