مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 08:452023-06-13اقتصادي

تولید سالانه 185 هزار تن پلاستیک در کشور


مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدود 185 هزار تن پلاستیک سالانه در کشور تولید می شود که قابلیت برگشت به طبیعت را ندارند بنابراین باید در حوزه جمع آوری پسماندهای پلاستیکی و بازیافت آن ها بسیار فعال باشیم تا با تبدیل شدن به مواد اولیه .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، مهدی خادم ثانی  شب گذشته در مراسم تجلیل از فعالان محیط زیست ساوه با اشاره به نقش پلاستیک در آلودگی محیط پیرامون گفت: کیسه های پلاستیکی نازک با وجود وزن کمی که دارند جمع آوری آن ها بسیار پر هزینه و دشوار است و بازیافت این کیسه ها نیز مقرون به صرفه نیست.

  وی افزود: بدین جهت آیین نامه اجرایی درخصوص کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی با هماهنگی سایر دستگاه ها مانند سازمان صدا و سیما، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی استاندارد تهیه و تقدیم هیئت دولت شد که در نهایت مهرماه 1401 به تصویب رسید.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ماده یک  آیین نامه که به تعریف کیسه های زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست پرداخته است، گفت: براساس ماده 2 مقرر شد یک شیوه نامه تشویقی توسط وزارت صمت  وسازمان حفاظت محیط زیست تدوین  و توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی ابلاغ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 185 هزار تن پلاستیک در کشور

تولید سالانه 185 هزار تن پلاستیک در کشور