مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 12:352023-06-18اقتصادي

وضعیت قرمز «آبی» برای تبریزی ها، سد نهند تنها 3.8 میلیون متر مکعب آب دارد


مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در مجموع ظرفیت سدهای استان 576 میلیون مترمکعب است، تقریبا 46 درصد مخازن سدها پر شده است که این نیز نسبت به سال گذشته 21 درصد کمتر بوده و در حال حاضر سد نهند تنها سه میلیون 800 میلیون مترمکعب آب دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، یوسف غفارزاده، مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه جویی اظهار کرد: امسال حدود 233 میلی متر بارش داشته ایم که 14 درصد از میانگین کمتر است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش در شهر ترکمنچای با 313 میلی متر و کمترین بارش در شهرستان اسکو با 156 میلی متر بود، افزود: تناسب بارش امسال وجود نداشت، یعنی در جنوب کشور بارش خوب بود ولی در شمال کشور بارش کمتری شاهد بودیم.

کاهش 73 درصدی میزان روان آب  مدیرعامل آب منطقه ای استان خاطرنشان کرد: کاهش بارش و پراکندگی آن روی رودخانه ها اثر گذاشته است و این کمبود بارش به گونه ای بود که متاسفانه تبدیل به روان آب نشده  و میزان روان آب 73 درصد از میانگین کمتر است.

غفارزاده با بیان اینکه داخل استان 10 سد بزرگ در استان وجود دارد و دو سد ارس و خداآفرین نیز جزو سدهای برون مرزی و بین استانی است، گفت: امسال 273 میلیون متر مکعب ذخیره آب در این سدها اتفاق افتاده که سال گذشته میزان ذخیره آب 341 میلیون مترمکعب بود ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت قرمز «آبی» برای تبریزی ها، سد نهند تنها 3.8 میلیون متر مکعب آب دارد

وضعیت قرمز «آبی» برای تبریزی ها، سد نهند تنها 3.8 میلیون متر مکعب آب دارد