مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 12:052023-05-30پزشكي

این بیماری باعث کوری می شود


یک متخصص چشم بابیان اینکه بیماری آب سیاه چشم علائم مشخصی ندارد و تنها زمانی بیمار می تواند متوجه وجود این بیماری در چشم خود شود که بینایی خود را از دست داده، - ایسنا/کرمانشاه یک متخصص چشم بابیان اینکه بیماری آب سیاه چشم علائم مشخصی ندارد و تنها زمانی بیمار می تواند متوجه وجود این بیماری در چشم خود شود که بینایی خود را از دست داده، گفت: تنها راه تشخیص این بیماری، معاینه توسط پزشک است.

دکتر جلیل امیدیان اظهار کرد: آب سیاه یا گلوکوم که به علت فشار بیش از اندازه مایعات داخل چشم ایجاد می شود، یکی از مشکلات بینایی در سالمندان است که می توان آن را با عمل جراحی، قطره های چشم یا لیزر درمان کرد.

وی گفت: آب سیاه زمانی در یک فرد ایجاد می شود که علاوه بر بالارفتن فشار چشم، عصب بینایی هم آسیب ببیند و با آسیب تدریجی عصب، دید محیطی از دست می رود .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: در این بیماری درد یا علائم دیگری وجود ندارند همچین از آنجا که از دست رفتن دید محیطی عموماً به طور آهسته و تدریجی اتفاق می افتد و به راحتی قابل درک نیست، بنابراین در بسیاری موارد گلوکوم در طی معاینه معمولی چشم پزشکی کشف می شود.

به گفته امیدیان به دلیل افزایش فشار مایع درون چشم، تدریجاً عصب بینایی تضعیف می شود و آنقدر این حادثه می تواند آهسته رخ ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری باعث کوری می شود

این بیماری باعث کوری می شود