مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 19:502023-06-13اقتصادي

لزوم کشت زعفران در شرایط خشکسالی/ بالا بودن راندمان آبیاری بارانی


رییس اداره منابع آب پلدختر با تاکید بر لزوم کشت زعفران در شرایط خشکسالی، گفت: راندمان و بهره وری آب با استفاده از روش آبیاری بارانی 70 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اکبری مهری امروز سه شنبه در کارگاه آموزشی نقش دهیاران در مشارکت مصرف بهینه آب کشاورزی اظهار داشت: اجرای سیستم های نوین آبیاری از اصولی ترین و مهم ترین روش ها برای مصرف بهینه آب است که از مزایای آن کاهش روان آب در سطح خاک است و راندمان و بهره وری آب را در بخش کشاورزی افزایش می دهند.

لزوم تغییر الگوی کشت وی افزود: راندمان و بهره وری آب در بخش کشاورزی در روش های آبیاری سطحی 35 درصد است اما در روش آبیاری بارانی 70 درصد است و حتی در روش های آبیاری قطره ای هدر رفت آب کمتر از پنج درصد است.

رییس اداره منابع آب پلدختر، گفت: متأسفانه بازده آبیاری در بخش کشاورزی در کشور حدود 40 درصد و به معنای استفاده از 100 لیتر آب است که با روش های قدیمی آبیاری مانند جویچه ای، کرتی و نواری بیش از 60 لیتر آن هدر می رود و تنها 40 لیتر آن به مصرف کشاورزی می رسد، بنابر این لازم است برای جلوگیری از هدرفت آب، کشاورزان به استقبال روش های نوین آبیاری بروند که بازده و راندمان مصرف آب در کشاورزی را افزایش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم کشت زعفران در شرایط خشکسالی/ بالا بودن راندمان آبیاری بارانی

لزوم کشت زعفران در شرایط خشکسالی/ بالا بودن راندمان آبیاری بارانی