مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 00:202023-06-20سياسي

آقامجتبی تهرانی: پاداش هر کار خیری در دهه اول ذی الحجه، چند برابر است+فیلم


پیامبر(ص) در روایتی می فرماید دهه اول ذی الحجه را قدر بدانید که ایامی پاکیزه تر، عظیم ­تر و بزرگ تر از نظر اجر نزد خداوند از این دهه نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی ها به مناسبت ماه ذی الحجه اظهارداشت: از نظر مقاطع زمانی ما یک مقطع هایی داریم که اثر اعمال بیش تر از همه چیز است؛ یعنی نقش سازندگی بیش تر می شود.

پاداش کار خیر در ماه رمضان و ذی الحجه بیش تر است وی افزود: خُب یکی ماه مبارک رمضان است و دیگری هم دهه اوّل ذی الحجّه است.

این ایام از نظر اثرگذاری نسبت به اعمال خاص و ویژه است.

مجتبی تهرانی ادامه داد: در روایتی حضرت پیامبر(ص) فرمودند: مَا مِنْ‏ أَیَّامٍ الْعَمَلُ‏ الصَّالِحُ‏ فِیهَا أَحَبُّ إِلَی اللَّهِ تَعَالَی در روایت دیگر هم هست؛ مَا مِنْ أَیَّامٍ أَزْکَی عِنْدَ اللَّهِ تَعَالَی وَ لَا أَعْظَمَ أَجْراً مِنْ خَیْرٍ مِنْ عَشْرِ الْأَضْحَی (إقبال الأعمال (ط - القدیمه)، ج‏1، ص 317 ) که در ادامه می فرماید: مِنْ أَیَّامِ الْعَشْرِ یَعْنِی عَشْرَ ذِی الْحِجَّهِ .

انجامِ عمل نیک در هیچ روزی مانند دهه اول ذی الحجه نزد خدا محبوب تر نیست این استاد اخلاق اضافه کرد: این یک تعبیر است که ایامی پاکیزه تر، عظیم ­تر و بزرگ تر از نظر اجر نزد خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقامجتبی تهرانی: پاداش هر کار خیری در دهه اول ذی الحجه، چند برابر است+فیلم

آقامجتبی تهرانی: پاداش هر کار خیری در دهه اول ذی الحجه، چند برابر است+فیلم