مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 13:302023-06-20بين الملل

امضای اسناد جدید همکاری در پایان مذاکرات وزرای خارجه تاجیکستان و روسیه


در پایان مذاکرات وزرای امور خارجه تاجیکستان و روسیه اسناد همکاری در زمینه های تضمین امنیت اطلاعات بین المللی و استفاده از فضای کیهانی برای اهداف صلح آمیز به امضا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سراج الدین مهرالدین وزیر خارجه تاجیکستان در چارچوب یک سفر کاری به مسکو سفر و با سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

در جریان این مذاکرات مسائل مهم همکاری در زمینه مشارکت استراتژیک و هم پیمانی بررسی و روند اجرای توافقات سران دو کشور در زمینه تشدید همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری و همچنین افزایش کارایی تعاملات مهاجرتی مورد توجه ویژه طرفین قرار گرفت.

سران نهادهای دیپلماتیک در بخش دیگری از تکمیل روند مذاکرات طولانی مدت در زمینه ثبت قوانین املاک دیپلماتیک دو کشور که به ایجاد شرایط مطلوب برای فعالیت سفارتخانه ها و سرکنسولگری های تاجیکستان و روسیه کمک می کند، ابراز خرسندی کردند.

در نتیجه این مذاکرات پروتکل شماره اول موافقتنامه بین دولت های تاجیکستان و روسیه در مورد شرایط اسکان و خدمات نمایندگی های دیپلماتیک و دفاتر کنسولی دو کشور در کشورهای یکدیگر از 16آوریل 1999، موافقتنامه همکاری در زمینه تضمین امنیت اطلاعات بین المللی و موافقتنامه در مورد همکاری در زمینه اکتشاف و استفاده از فضای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای اسناد جدید همکاری در پایان مذاکرات وزرای خارجه تاجیکستان و روسیه

امضای اسناد جدید همکاری در پایان مذاکرات وزرای خارجه تاجیکستان و روسیه