مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 10:452023-06-07بين الملل

آمریکا قادر به مقابله با نفوذ چین و روسیه در آسیای مرکزی نیست


جنگ در اوکراین بر نفوذ آمریکا در جهان تأثیر گذاشت؛ در شرایطی که واشنگتن همچنان حمایت خود را از جنگ ها، مسلح سازی و اعمال تحریم ها علیه روسیه از طریق متحدانش متمرکز می کند که نتایج منفی در پرونده های مختلف از جمله نفوذ واشنگتن در خاورمیانه را به همراه داشته است.

- جنگ در اوکراین بر نفوذ آمریکا در جهان تأثیر گذاشت؛ در شرایطی که واشنگتن همچنان حمایت خود را از جنگ ها، مسلح سازی و اعمال تحریم ها علیه روسیه از طریق متحدانش متمرکز می کند که نتایج منفی در پرونده های مختلف از جمله نفوذ واشنگتن در خاورمیانه را به همراه داشته است.

این تأثیر منفی دولت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا در رفتن بسیاری از کشورها به سمت چین که از نظر اقتصادی و به صورت صعودی با آمریکا رقابت می کند و با روسیه به سمت دنیای چند قطبی متحد می شود، قابل مشاهده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در همین زمینه، استفان براین مقاله ای را برای وب سایت آسیا تایمز نوشت که در آن معتقد است سیاستگذاران در واشنگتن، آمریکا را در چاله ها می اندازند.

وی به این نکته اشاره کرد که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین موجب فلج شدن قدرت رزمی آمریکا در دیگر مناطق جهان شده است.

وی گفت: در خاورمیانه نیز سیاستگذاران آمریکایی در روابطشان با عربستان و امارات موقعیتشان را از دست داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا قادر به مقابله با نفوذ چین و روسیه در آسیای مرکزی نیست

آمریکا قادر به مقابله با نفوذ چین و روسیه در آسیای مرکزی نیست