مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 16:452023-05-30اقتصادي

قیمت خرید تضمینی گندم نیاز به بازنگری دارد


عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد است، قیمت خرید تضمینی گندم باید نزدیک قیمت جهانی تعیین شود تا هم جلوی قاچاق این محصول گرفته شده و هم انگیزه کشاورزان از بین نرود.

- ایسنا/کرمانشاه عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد است، قیمت خرید تضمینی گندم باید نزدیک قیمت جهانی تعیین شود تا هم جلوی قاچاق این محصول گرفته شده و هم انگیزه کشاورزان از بین نرود.

دکتر حمیدرضا چغازردی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه گندم یک محصول استراتژیک و قوت غالب مردم است، اظهار کرد: برای رسیدن به امنیت غذایی نیاز به کشت این محصول داریم و نمی توانیم آن را نادیده بگیریم.

چغازردی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم نیاز به بازنگری دارد، گفت: باید قیمت خرید تضمینی گندم زیر نظر کارشناسان تعیین شده و یک قیمت عادلانه باشد تا هم مانع خروج گندم از کشور به صورت قاچاق شده و هم انگیزه تولیدکنندگان برای کشت این محصول در سالهای آتی را بالا برده و تاثیر تورم زا هم بر بازار نداشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه تفاوت بین قیمت خرید تضمینی گندم با قیمت جهانی می تواند سبب خروج محصولات استراتژیک از کشور شود، گفت: تفاوت بین قیمت خرید تضمینی گندم با قیمت های جهانی آن احتمال اینکه این محصولات استراتژیک توسط افراد فرصت طلب به خار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت خرید تضمینی گندم نیاز به بازنگری دارد

قیمت خرید تضمینی گندم نیاز به بازنگری دارد