مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 10:212023-06-17فرهنگي

آیین شیردوشان در دیباج


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، هشتمین جشنواره آیینی و گردشگری شیردوشان (امامدر) در دیباج شهرستان دامغان و با حضور پرشور گردشگران برگزار شد.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی، عرضه محصولات سنتی، خوراکی و سوغات، برگزاری مسابقات بومی و محلی، پخت نان محلی، برپایی سیاه چادر، کره گیری، اجرای مراسم سنتی شیردوشان و توزیع نذورات مردمی از اصلی ترین برنامه های این جشنواره بود.

مجتبی اکبرپور، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان با تشکر از زحمات شهرداری و شورای اسلامی باغ شهر گردشگری دیباج در برگزاری جشنواره اهار کرد: آیین سنتی شیردوشان ریشه در تدین و فرهنگ شهروندان این منطقه دارد.

وی گفت: هشتمین دوره جشنواره شیردوشان با استقبال صدها نفر از گردشگران و علاقه مندان به مراسم آیینی و سنتی و با حضور مسؤولان شهر دیباج، شهرستان دامغان و استان سمنان در جوار آستان مقدس امامزاده محمد (ع) و درخت اورس کهن سال دیباج برگزار شد.

اکبرپور هدف اصلی برگزاری جشنواره ها را انتقال آیین ها، اعتقادات و سنت های قدیمی به نسل جدید دانست و افزود: دامداران این منطقه هرساله با اجرای این آیین، شیردوشی را با صلوات مکرر بر محمد و آل محمد (ص) آغاز و هر دامدار قسمتی از شیر دام خود را بین مردم و مستمندان تقسیم و قسمتی را برای تأمین بخشی از هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین شیردوشان در دیباج

آیین شیردوشان در دیباج