مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 09:502023-06-08اقتصادي

آلودگی های پلاستیکی بلای جان اقیانوس ها


رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با بیان اینکه بیش از 70 درصد از سطح کره زمین را پهنه های آبی و اقیانوس ها تشکیل می دهند، اظهار کرد: اقیانوس ها به عنوان مخزن کربن در سطح کره زمین و یک حائل مهم برای کاهش اثرات ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای متاثر از فعالیت های انسانی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر ساله در تاریخ 8 ژوئن روز جهانی اقیانوس ها گرامی داشته می شود که در سال جاری مصادف با 18 خرداد است.

این تاریخ روزی برای آشنایی مردم با تاثیر فعالیت های انسانی، گرمایش جهانی و تغییر اقلیمی روی اقیانوس ها، تالاب ها و پهنه های آبی کره زمین است.

روز جهانی اقیانوس ها (8 ژوئن) و در کنار آن روز دریا، تالاب و حق آبه ها اهمیت توسعه پایدار بر مبنای استانداردهای زیست محیطی در رابطه با منابع آبی کره زمین را به ما یادآوری می کند.

مهدی رهنما در گفت و گو با ایسنا درباره اهمیت اقیانوس ها برای حیات زمین اظهار کرد: بیش از 70 درصد از سطح کره زمین را پهنه های آبی یا همان اقیانوس ها تشکیل می دهند همچنین تنوع زیستی اقیانوس ها موجب شده است که از آن ها به عنوان ذخیرگاه ژنتیکی کره زمین نام برده شود این در حالیست که اقیانوس ها به عنوان یکی از منابع اصلی، حدود 60 درصد اکسیژن موجود در سطح زمین را تامین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی های پلاستیکی بلای جان اقیانوس ها

آلودگی های پلاستیکی بلای جان اقیانوس ها