مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 08:262023-06-01سياسي

تاکید استاندار بر نقش محوری آذربایجان شرقی در توسعه روابط ایران با آفریقای جنوبی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم صبح امروز در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی در ایران، گفت: ملت ایران یک ملت انقلابی و مسلمان و ملت آفریقای جنوبی هم نماد مبارزه با آپارتاید و یک ملت آزادی خواه است و دو ملت ویژگی های مشترک زیادی در مبارزه با ظلم و استکبار دارند که زمینه را برای توسعه روابط آنها فراهم می کند.

وی به نقاط اشتراک دو کشور اشاره کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره از روابط حسنه با تمام کشورهایی که احترام متقابل به همدیگر دارند استقبال کرده و قطعا آفریقای جنوبی از اولویت های توسعه روابط برای دولت و ملت ایران است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به ظرفیت ها و توانمندی های استان در حوزه هایی نظیر صنعت و معدن، علم و فناوری، بهداشت و درمان و .

اشاره کرد و گفت: این استان به دلیل همجواری با کشورهای مختلف و روابط بسیار خوبی که با کشورهایی مانند ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و کشورهای اوراسیا دارد قطعا می تواند جایگاه خوبی در ارتباط با کشور دوست آفریقای جنوبی داشته باشد.

وی گفت:  آذربایجان شرقی یکی از استان هایی است که در آن بیشترین مشارکت در فعالیت های صنعتی، تولیدی و بازرگانی توسط بخش خصوصی انجام می شود و این نشان دهنده فعال بودن این بخش است که می تواند ارتباط بازرگانی و تجاری را از این طریق تسهیل کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید استاندار بر نقش محوری آذربایجان شرقی در توسعه روابط ایران با آفریقای جنوبی

تاکید استاندار بر نقش محوری آذربایجان شرقی در توسعه روابط ایران با آفریقای جنوبی