مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 فروردین 1392 ساعت 04:162013-04-08پزشكي

منابع غذایی حاوی منیزیم در کاهش فشارخون موثرند


کارشناس واحد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تبیین توصیه های تغذیه ای به منظور پیشگیری از ابتلا به فشار خون پرداخت و گفت: افزایش وزن و چاقی، دریافت نمک زیاد، بی تحرکی، سابقه خانوادگی، ابتلا به بیماری دیابت و مصرف الکل از جمله علل زمینه ساز بروز این بیماری هستند.

سحر اسماعیلی دورانی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نامگذاری روز دوشنبه، نوزدهم فروردین ماه تحت عنوان فشارخون؛ تغذیه سالم و امنیت غذایی ، تعریف جامعی از فشارخون ارائه و عنوان کرد: فشاری که توسط خون به جدار شریان ها وارد و برحسب میلی متر جیوه اندازه گیری می شود را فشار خون می نامند که به صورت دو عدد فشار خون سیستولیک (در زمان تپش قلب) بر فشارخون دیاستولیک (در زمان استراحت قلب بین ضربان ها) بیان می شود و هر دو عدد حائز اهمیت هستند.

وی افزود: فشارخون ممکن است در طول روز متفاوت باشد، اما درصورتی که فردی در چند اندازه گیری مختلف فشارخون سیستولی بالاتر یا مساوی140 میلی متر جیوه، فشارخون دیاستولی بالاتر یا مساوی 90 میلی متر جیوه و یا هر دو را داشته باشد، فرد مبتلا به پرفشاری خون است.

کارشناس واحد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرفشاری خون (هایپرتانسیون) را شایعترین مشکل کشورهای در حال توسعه دانست و گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع غذایی حاوی منیزیم در کاهش فشارخون موثرند

منابع غذایی حاوی منیزیم در کاهش فشارخون موثرند