مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 اسفند 1391 ساعت 06:212013-03-08پزشكي

پک های زنانه، زوال جامعه


اگر تنها تا چند سال پیش حتی در فیلم های ایرانی هم نمی دیدیم که دختران و زنان ایرانی، سیگاری به دست داشته باشند اما امروزه دختران نه به صورت مخفیانه بلکه کاملا علنی در کافی شاپ ها و حتی خیابان ها سیگار می کشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار زنان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نتایج بررسی های جهانی وضعیت استعمال دخانیات در بین نوجوانان حکایت از افزایش مصرف دخانیات در بین دختران دانش آموز دارد.

در ایران نیز نتایج بررسی مصرف سیگار و قلیان در بین دختران افزایش پیدا کرده است، افزایشی که زنگ خطر آن بارها از سوی کارشناسان و برخی مسئولان به صدا درآمده بود، اما با این وجود هنوز بیشتر هشدارها درباره تبعات مصرف این ماده دخانی متوجه مردان است و کمتر زنان مخاطب این پیام های هشداری بوده اند غافل از اینکه مصرف سیگار در زنان آثار مخرب به مراتب بیشتری دارد.

دکتر حریرچی جامعه شناس در این باره می گوید: اگر چه زنان از نظر آناتومی، فیزیولوژی و سیستم ایمنی قوی تر از مردان هستند، به گونه ای که تعداد جنین پسر سقط شده از دختران بیشتر است و میانگین طول عمر زنان بیش از مردان است اما این برتری ها سبب نمی شود که در برابر سیگار هم قویتر باشند.

کودکان زنان سیگاری نیز از عوارض مصرف سیگار بی نصیب نمی مانند، چراکه به گفته حریرچی ، مطالعات انجام شده نشان می دهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پک های زنانه، زوال جامعه

پک های زنانه، زوال جامعه