مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 اسفند 1391 ساعت 06:212013-03-04پزشكي

کم شیرخوردن، علت اصلی زردی زودرس شیرخواران


کارشناس گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت نیشابور با بیان این که کم شیرخوردن، علت اصلی زردی زودرس شیرخواران است، گفت: قطع کردن شیرمادر، راه درمان زردی نوزاد نیست.

سمانه سادات حسینی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه ی خراسان، افزود: زردی فیزیولوژیک تشدید یافته شامل دو نوع زردی زودرس و دیررس است.

وی با بیان این که کم شیرخوردن، علت اصلی زردی زودرس شیرخوار است، تصریح کرد: بدین ترتیب دفع روده ای به خوبی برقرار نمی شود و بیلی روبین بیشتری در روده باقی می ماند و فرصت بیشتری برای بازجذب دارد و نوزاد بیشتر زرد می شود.

کارشناس گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت نیشابور گفت: به دنبال کم شیرخوردن، یک کم آبی خفیف ایجاد می شود که به زردی بیشتر نوزاد کمک می کند در نتیجه راه درمان این نوع زردی، دادن شیر بیشتر به نوزاد است.

حسینی ادامه داد: زردی دیررس که از هفته دوم آغاز می شود ناشی از وجود اسیدهای چرب مخصوص در شیر برخی مادران است که سبب افزایش چرخه ی جذب بیلی روبین شده و نوزاد زردتر می شود.

وی افزود: راه درمان این نوع زردی نیز در مرحله ی نخست قطع شیر نیست بلکه بر عکس ادامه ی شیردهی است و اگر زردی به حد زیادی رسید باید شیر مادر حرارت داده شود تا این اسیدهای چرب از بین بروند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم شیرخوردن، علت اصلی زردی زودرس شیرخواران

کم شیرخوردن، علت اصلی زردی زودرس شیرخواران