مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1391 ساعت 20:022013-01-27پزشكي

7 باور غلط درباره انواع نان


هر چه نان دیر هضم تر باشد اندیس گلایسمی پایین تری دارد؛ یعنی قند آن دیرتر آزاد می شود؛ در واقع نان هایی که در داخل آن سبوس یا آرد جو به کار رفته به جهت دیر هضم بودن مدت زمان بیشتری در دستگاه گوارش باقی مانده و در مقایسه با نان معمولی، - در میان خانواده ها بسیار دیده می شود افرادی که قصد لاغری دارند، برای پرهیز از خوردن هله هوله از نان های خشک مغزدار، نان سوخاری، نان های خشکی که طعم زیره، شوید و زنجبیل دارند یا نان خشکی همچون نان اسکو که مانند لواش مسطح است، استفاده می کنند.

اینها دانسته هایی است که بیشتر خانواده ها بدون آن که کمترین اطلاعی از صحت و سقم آن داشته باشند به یکدیگر توصیه می کنند و برای خود و سایرین نسخه تغذیه ای می پیچند، اما از نظر متخصصان صنایع غذایی و کارشناسان تغذیه کدامیک ازاین گفته ها حقیقت دارد؟کیفیت نان به نوع آرد آن بستگی دارددر صنعت نان، آرد گندم به چهار روش مختلف تولید و مصرف می شود.

آرد کامل، آرد خبازی، آرد ستاره و آرد نول.

آرد کامل در تهیه نان سنگک و محصولات سبوسدار به کار می رود و نوعی است که پوسته گندم در زمان آسیاب شدن از دانه جدا نمی شود و بالاترین ارزش غذایی را دارد.

آرد خبازی که در نان لواش و تافتون به کار می رود سبوس کمتری دارد و آرد ستاره که در تهیه بربری و نان های فانتزی مصرف می شود از نظر میزان س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 باور غلط درباره انواع نان

7 باور غلط درباره انواع نان