مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1391 ساعت 07:132012-12-24اجتماعي

8 هزار سوادآموز در خراسان شمالی تحصیل می کنند


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیش از هشت هزار سوادآموز در شهرستان های مختلف استان مشغول تحصیل هستند.

- مهدی مودی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در خراسان شمالی تاکنون هشت هزار و 15 نفر برای شرکت در دوره های سوادآموزی ثبت نام کرده و در حال حاضر مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه کلاس گذاری در سوادآموزی تا بهمن ماه ادامه دارد، اظهار داشت: برای سال تحصیلی جاری تا بهمن ماه، پذیرش 26 هزار و 910 سوادآموز در استان پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

مودی اضافه کرد: در استان 60 درصد از دوره های سوادآموزی برون سپاری شده و آموزشگران در شهرها و روستاهای خراسان شمالی با سواددار کردن هر فرد هزینه مناسبی را دریافت می کنند.

به گفته وی از تعداد سوادآموزان فعلی استان 64 درصد در مناطق روستایی و 36 درصد نیز در شهرهای خراسان شمالی در حال طی دوره های سوادآموزی هستند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین از هشت هزار و 15 سوادآموز فعلی، 81 درصد خانم و 19 درصد نیز آقا هستند.

وی با تاکید بر تلاش معاونت سوادآموزی برای برون سپاری اظهار داشت: این معاونت در ازای برون سپاری و سواددار کردن هر فرد برای دوره سوادآموزی 400 هزار تومان، دوره تحکیم سواد 450 هزار تومان و برای دوره انتقال 600 هزار تومان به آموزشگران پرداخت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 هزار سوادآموز در خراسان شمالی تحصیل می کنند

8 هزار سوادآموز در خراسان شمالی تحصیل می کنند