مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1391 ساعت 05:482012-12-23پزشكي

آنژیوکت هشدار دهنده تولید شد/ جلوگیری از سیاه شدن پوست در تزریق شریانی


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران آنژیوکتی را عرضه کردند که نسبت به تزریق های وریدی و شریانی هشدارهای لازم را می دهد تا از عوارض ناشی از تزریق اشتباه جلوگیری شود.

- جواد هادی زاده- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه عروق بدن به دو نوع شریانی و وریدی تقسیم می شود، افزود: تزریق های داخل وریدی با هدف تزریق دارو و مایعات و در داخل شریان ها با هدف عمدتا اندازه گیری خون داخل شریانی است.

وی با بیان اینکه آنژیوکت های مورد نیاز برای هر کدام از این عروق به یک شکل ساخته می شوند، اظهار داشت: در عمل های جراحی قلب چندین نوع آنژیوکت برای خون، مایعات و دارو وجود دارد و در صورتی که آنژیوکت ها جا به جا استفاده شود، عوارضی را برای بیماران ایجاد می کند.

مجری طرح، سیانوز (کبود شدن) شدن دستها، دردهای شدید و ایجاد اختلالات حسی- حرکتی را از عوارض استفاده اشتباه از آنژیوکتها نام برد و خاطر نشان کرد: این عوارض گاهی تا قطع عضو هم پیش می رود.

هادی زاده از اجرای طرح تحقیقاتی برای جلوگیری از این عوارض خبر داد و در این باره توضیح داد: در این طرح آنژیوکت هشدار دهنده ای را طراحی و ساختیم که به پزشک و یا پرستار هشدار لازم برای تزریق شریانی و وریدی را می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنژیوکت هشدار دهنده تولید شد/ جلوگیری از سیاه شدن پوست در تزریق شریانی

آنژیوکت هشدار دهنده تولید شد/ جلوگیری از سیاه شدن پوست در تزریق شریانی