مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 11:302023-02-27سياسي

سیدموسی صدر با اصل تشکیل دولت اسلامی زاویه نداشت


حمیدرضا تمدن می گوید سید موسی صدر در کتاب «کلمه هو قائلها» نشان می دهد با اصل تشکیل دولت و حکومت اسلامی چندان زاویه نداشته است.

- حمیدرضا تمدن می گوید سید موسی صدر در کتاب کلمه هو قائلها نشان می دهد با اصل تشکیل دولت و حکومت اسلامی چندان زاویه نداشته است.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: کتاب کلمه هو قائلها شامل متن مصاحبه 110 دقیقه ای است که امام موسی صدر در نیمه دوم دهه هفتاد میلادی با مونا مکی انجام داده است.

حمیدرضا تمدن فعال حوزه کتاب و ادبیات در یادداشتی که برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده به معرفی و بررسی این کتاب پرداخته است.

مشروح این یادداشت را در ادامه می آید: عنوان کتابی است که حاصل گفت وگوی مونا مکی با امام موسی صدر در نیمه دوم دهه هفتاد میلادی بوده و در سال 2019 م توسط مرکز الامام السید موسی الصدر للأبحاث و الدراسات در قالب کتابی مصور به چاپ رسیده است.

او که در فرانسه مشغول به تحصیل بود، جهت تکمیل پژوهش دانشگاهی خود به نزد امام موسی صدر رفته و سؤال هایی را درباره وی، لبنان، ایران، جهان عرب، اسراییل، تشیع، مراکز دینی و.

.

از او می پرسد.

چنین به نظر می رسد که این گفت وگو که حاصل آن با عنوان آنچه خود گفت به قلم مهدی فرخیان به زبان فارسی ترجمه شده است مربوط به حدود یک سال پیش از ربودن سید موسی صدر باشد و لذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیدموسی صدر با اصل تشکیل دولت اسلامی زاویه نداشت

سیدموسی صدر با اصل تشکیل دولت اسلامی زاویه نداشت