مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 16:452023-02-12اجتماعي

زنگ حقوقی در مدارس با طرح «قاضی مدرسه» نواخته می شود


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به عملیاتی کردن طرح قاضی مدرسه گفت: قرار است در این طرح دانش آموزان با مسائل حقوقی، مفاهیم جرم و راهکارهای پیشگیری آشنا شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه قصد دارد تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش با اجرای طرح قاضی مدرسه و فراهم کردن محتوای مناسب و با حضور قضات در مدارس، این طرح را به منظور آشنایی دانش آموزان با موضوعات حقوقی و پیشگیری از جرایم، آن را در سطح ملی و کشوری اجرا کند.

اصغر جهانگیر درباره نقش مهم آگاهی بخشی در سنین کودکی، نوجوانی و جوانی و پیشگیری رشدمدار گفت: پیشگیری رشدمدار از زیرشاخه های پیشگیری اجتماعی است که متمرکز بر کودکان و نوجوانان در معرض خطر بوده و هدف از آن مداخله در دوره های مختلف رشد اطفال و نوجوانان در معرض بزهکاری به منظور پیشگیری از تکراری شدن بزهکاری در بزرگسالی است.

یادگیری و آگاه سازی از سنین پایین باعث نهادینه شدن این آموزش ها در افکار آنها شده و سبب می شود تا در بزرگسالی نتایج آن در اجرای بهتر قوانین و در زندگی روزمره آنها دیده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه یکی از نکات مهم در اجرای این طرح را توجه به شرایط سنی و اجتماعی جامعه هدف عنوان کرد و افزود: با توجه به نسل نوجوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ حقوقی در مدارس با طرح «قاضی مدرسه» نواخته می شود

زنگ حقوقی در مدارس با طرح «قاضی مدرسه» نواخته می شود