مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 12:102023-02-05اقتصادي

بازار تاریخی شهر سنندج مرمت شد


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از اتمام مرمت بخشی از بازار تاریخی شهر سنندج خبر داد.

- منصور مهرزاد در گفت وگو با خبرنگاران در این باره اظهار کرد: بخشی از بازار تاریخی سنندج که از بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است، با نظارت کارشناسان این اداره کل و با مشارکت و همکاری کسبه و بازاریان مرمت شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان از محل اعتبارات مشارکتی برای مرمت این پروژه هزینه شد، عنوان کرد: مرمت نورگیرهای گذر اصلی، اجرای هواکش مشبک آجری و نصب نورگیر، مرمت و تثبیت و بندکشی نمای داخلی سازه آجری و همچنین عایق کاری پوشش تاق و چشمه گذر اصلی معروف به گذر آصف از اقدامات مرمتی این پروژه است.

وی بیان کرد: این بازار تاریخی علاوه بر اینکه یکی از بناهای تاریخی و باشکوه استان است، نقش مهمی در اقتصاد منطقه و جذب گردشگر دارد.

مهرزاد قدمت هسته اولیه بازار تاریخی سنندج را مربوط به دوران صفویه بیان کرد و افزود: بازار تاریخی این شهر در سال 1375 با شماره 1775 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: مرمت و احیای آثار تاریخی، ضمن تسریع در نیل به توسعه پایدار گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار تاریخی شهر سنندج مرمت شد

بازار تاریخی شهر سنندج مرمت شد