مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 11:102023-02-04اقتصادي

گرفتارِ تله های اقتصادی شده ایم/ پرداخت 46 همت تسهیلات تبصره 18


موتورهای تولیدکننده نقدینگی و تورم در کشور ما از دهه های گذشته فعال نگه داشته شده و متأسفانه دور موتور نیز تشدید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید هادی سبحانیان در یک برنامه تلویزیونی با تشریح برنامه ها و اقدامات این وزارتخانه در حوزه سیاستگذاری اقتصادی گفت: همچنان که رهبری در دیدار اخیری که کارآفرینان و فعالان اقتصادی با ایشان داشتند حلال مشکلات اقتصاد ایران را مجدداً موضوع تولید و سرمایه گذاری دانستند و این اولویت به درستی در نامگذاری سال های گذشته خود را نشان می داد اما متأسفانه طی دهه گذشته در یک تله رشد نقدینگی و تورم بالا و رشد پایین اقتصادی گرفتار شدیم.

معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: برای بیرون آمدن از این تله گریزی نداریم به جز رونق سرمایه گذاری در کشور و این محقق نمی شود مگر اینکه اقتصاد کشور را برای فعالان اقتصادی پیش بینی پذیر کنیم؛ پیش بینی پذیر کردن اقتصاد هم مستلزم این است که ثبات نسبی کشورمان در سال فراهم شود.

سبحانیان تأکید کرد: برای ایجاد این ثبات نسبی، تورم بالا و نوسانات شدید نرخ ارز باید با مداخلات لحظه ای دولت مهار شود.

اما چرا این شرایط رخ داده، چون موتورهای تولیدکننده نقدینگی و تورم در کشور ما از دهه های گذشته فعال نگه داشته شده و متأسفانه دور موتور نیز تشدید شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرفتارِ تله های اقتصادی شده ایم/ پرداخت 46 همت تسهیلات تبصره 18

گرفتارِ تله های اقتصادی شده ایم/ پرداخت 46 همت تسهیلات تبصره 18