مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 13:002023-02-03اقتصادي

بازتعریف مسیر توسعه پتروشیمی کلید خورد


مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی خلیج فارس با بیان اینکه مجموعه پترول، برنامه های توسعه ای شرکت های بین المللی را مورد بررسی و مطالعه قرار داده است، - گفت: نتایج این مطالعات اکنون در مرحله امکان سنجی اقتصادی است و در نظر داریم برمحور این مطالعات و با نیازسنجی داخلی و بازارسنجی صادراتی، صنعت پتروشیمی را از حالت خوراک محوری به سمت بازار محوری سوق دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رشید قانعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مطالعات انجام شده روی برنامه توسعه ای و عملکردی شرکت های بزرگ دنیا مانند باسف، بازل و سابیک نشان می دهد که رویکرد این شرکت ها توسعه حوزه صنایع تکمیلی و پایین دست صنعت پتروشیمی متمرکز شده است، اظهار کرد: اطلاعات به دست آمده در اختیار هلدینگ خلیج فارس قرار گرفته است.

وی افزود: این مطالعات که برای انجام آن زمان قابل توجهی صرف شده است، بر لزوم توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی صنعت پتروشیمی تاکید دارد، گفت: در زمینه تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنعت پتروشیمی و حرکت به سمت توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی اقدامات مهمی انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای صورت گرفته تشویق و تسریع حضور شرکت های دانش بنیان در این زنجیره و استفاده حداکثری از توانمندی آنهاست، ادامه داد: به این منظور اخیراً تفاهم نامه ای می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازتعریف مسیر توسعه پتروشیمی کلید خورد

بازتعریف مسیر توسعه پتروشیمی کلید خورد