مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 11:302023-02-02سياسي

طرح تحقق و تفحص برای استان های محروم تصویب شد


شهرکرد_نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقق و تفحص برای استان های محروم مصوب شد و هدف از این تحقیق و تفحص رسیدن به یک اجماع ملی در صیانت از آب است.

- احمد راستینه در گفت وگو با بارها تاکید فرمودند که مسئله محیط زیست یک مسئله تزیینی و تشریفاتی نیست، از کارهای جدی حفاظت از محیط زیست مسئله آب و خاک است و خیلی ها از آن غافل هستند، آب و خاک دو زمینه حیاتی همه ملت ها است.

راستیه گفت: همکاران آنچه به عنوان محورهای اصلی این تحقیق و تفحص اعلام شده است عدم رعایت ملاحظات شش گانه طرح های انتقال آب بین حوضه ای است که متأسفانه در برخی از این انتقال ها این ملاحظات رعایت نشده است و آسیب های جبران ناپذیر زیست محیطی و تهدیدات اجتماعی و امنیتی را منجر شده است.

وی تاکید کرد: عدم رعایت ملاحظات شش گانه انتقال های آب بین حوضه ای از جمله رعایت مسائل هیدرولوژیکی، رعایت مسائل اجرایی- فنی، رعایت مسائل اقتصادی، رعایت مسائل اجتماعی و امنیتی، رعایت مسائل حقوقی، رعایت مسائل زیست محیطی سبب هزینه های گزاف در بیت المال شده است.

راستینه تاکید کرد: حراست از آب وظیفه ملی است و طراحان این تحقیق و تفحص نگاهشان منطقه ای و صرفاً پروژه های مذکور نیست بلکه هدف از این تحقیق و تفحص رسیدن به یک اجماع ملی در صیانت از آب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح تحقق و تفحص برای استان های محروم تصویب شد

طرح تحقق و تفحص برای استان های محروم تصویب شد