مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 08:502023-02-01اقتصادي

دارو با بودجه 1402 وارد بحران می شود


دارو به عنوان پاشنه آشیل نظام سلامت کشور تلقی می شود، زیرا با کوچک ترین بحران دارویی، سلامت مردم و بیماران؛ تهدید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، با اجرای طرح دارویاری در کشور، انتظار می رفت بحران دارو فروکش کند و صنعت و مردم، از مشکلات رها شوند.

اما، به نظر می رسد که طرح دارویاری فقط روی کاغذ قشنگ نوشته شده است.

زیرا، بودجه ای که برای دارو در سال آینده در نظر گرفته شده است، بحران ساز خواهد بود و از همین حالا؛ پیش بینی می شود که بازار دارویی کشور دوباره وارد بحران شود و این موضوع برای نظام سلامت کشور خطرناک است.

ناگفته نماند که این هشدارها و گلایه ها از سوی وزیر بهداشت، رییس سازمان غذا و دارو، نمایندگان مجلس و دست اندرکاران صنعت دارو، مکرر مطرح شده است.

سیدمرتضی خاتمی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با عنوان این مطلب که طی چند ماه اخیر به واسطه اجرای طرح دارویاری، 45 درصد سبد هزینه های سلامت کشور صرف دارو می شود، گفت: 60 درصد هزینه های دارویی هم به اجرای این طرح باز می گردد.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نیز افزود: یکی از مباحث نگران کننده در حوزه سلامت طرح دارویاری و تجهیزات پزشکی است که میان مبلغ پیش بینی شده در گذشته و در لایحه بودجه 1402 فاصله زیادی وجود دارد، به گونه ای که در حال حاضر 69 همت پیش بینی ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارو با بودجه 1402 وارد بحران می شود

دارو با بودجه 1402 وارد بحران می شود