مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 16:412023-01-31سياسي

مهلت 7 روزه دستگاه قضا برای ساماندهی سامانه های گمرک شهید رجایی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی روز سه شنبه در دوازدهمین جلسه ستاد استانی اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با محوریت طرح انبارگردانی در بندر شهید رجایی اظهار کرد: تحول در قوه قضاییه باعث تحول در بخشی از مسوولیت های بنادر و گمرکات می شود و تمامی این اقدامات مبنای صریح قانونی دارد.

وی با اشاره به سفر سرزده اسفندماه سال گذشته رییس دستگاه قضا به استان و بازدید از بندر شهید رجایی بیان کرد: در این سفر 63 دستور صادر شد که 28 دستور مرتبط با گمرکات و اموال تملیکی است.

رییس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: برای نخستین بار و در تاریخ بنادر کشور، طرح انبارگردانی در بندر شهید رجایی انجام شد که به دنبال این طرح بیش از 122 هزار کانتینر شمارش و مشخصات آن ها وارد سامانه شد.

قهرمانی از منافع و مزیت های طرح انبارگردانی به ثبت بارنامه های مبدا انبار و مشخص کردن مقصد کالا و اطلاعات مهم آن، مشخص کردن عملیات انبارش براساس ورود و خروج کالا به منظور جلوگیری از احتکار و معطلی زیاد اشاره کرد.

وی کاهش رسوب و تراکم کالاها، امکان استفاده مدیریتی در تصمیم گیری ها برای صادرات و واردات به ویژه کالاهای اساسی، امکان موثرتر تعزیرات و نهادهای نظارتی به خصوص سازمان بازرسی را از دیگر مزیت های طرح انبارگردانی عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهلت 7 روزه دستگاه قضا برای ساماندهی سامانه های گمرک شهید رجایی

مهلت 7 روزه دستگاه قضا برای ساماندهی سامانه های گمرک شهید رجایی