مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 16:002023-01-31بين الملل

ادامه فشارهای سیاسی بر دولت «علی اف» در زمینه «لاچین«


اتحادیه اروپا از جمهوری آذربایجان خواسته تا اقداماتی را برای تضمین آزادی و امنیت تردد در مسیر مهم «لاچین» اتخاذ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جوزپ بورل رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت که از ابتدای دسامبر 2022، اتحادیه اروپا از نزدیک تحولات مسیر لاچین و پیامدهای انسانی آن را دنبال می کند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آرمنا پرس بورل گفت که اتحادیه اروپا از جمهوری آذربایجان خواسته تا اقداماتی را برای آزادی و امنیت تردد در طول مسیر لاچین و در راستای تعهدات خود برقرار کند.

وی گفت که اتحادیه اروپا مرحله جدیدی از تعامل را در پاسخ به درخواست ارمنستان با ایجاد  ماموریت غیرنظامی اتحادیه اروپا در ارمنستانتحت سیاست مشترک امنیت و آغاز کرده است.

این گزارش حاکیست، هدف از این ماموریت کمک به ثبات در مناطق مرزی ارمنستان، ایجاد اعتماد مناسب برای تلاش های عادی سازی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان با حمایت اتحادیه اروپا است.

بورل گفت: تلاش های اتحادیه اروپا با ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر دستیابی به راه حل هایی از طریق گفت وگو متمرکز است  و سران دو کشور تعهد خود را به آن ابراز کرده اند.

تحادیه اروپا اعلام کرده  که ماموریتی غیرنظامی در مرز ارمنستان برای افزایش آگاهی اتحادیه اروپا از وضعیت موجود و کمک به ثبات در مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه فشارهای سیاسی بر دولت «علی اف» در زمینه «لاچین«

ادامه فشارهای سیاسی بر دولت «علی اف» در زمینه «لاچین«