مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 14:502023-01-30اقتصادي

مشکلات ثبت سفارش و واردات برنج های خارجی


دبیر کمیسیون واردکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: ویرایش ثبت سفارش های قبلی برنج مدتی به بن بست خورد بخشی از خریدها هم نیازمند انتقال ارز است که تجار بلاتکلیف و سردرگم مانده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مسیح کشاورز افزود: تامین و عرضه توامان برنج وارداتی و داخلی، دو کفه ترازوی تنظیم بازار برنج هستند و تصمیمات کارشناسی نشده، علاوه بر آسیبی که برای مصرف کننده دارد، سرمایه گذاری های انجام گرفته در حوزه تولید از جمله سرمایه گذاری های کلان اعضای کمیسیون در بخش تولید برنج را به مخاطره می اندازد.

دبیر کمیسیون واردکنندگان و تامین کنندگان برنج مجمع عالی واردات ادامه داد: شش دهک جمعیتی کشور که در گروه اقشار کم برخوردار قرار می گیرند مصرف کننده برنج وارداتی هستند و مراقبت از سفره آنها حساسیت بیشتری دارد.

وی گفت: در سنوات نه چندان دور به دلیل متناسب بودن قیمت برنج و فاصله منطقی قیمت میان برنج های تولید داخل و وارداتی، میزان عرضه و موجودی بازار عاملی موثر بر تقاضای مصرف بود، اما امروز به دلیل رشد جهشی و شکاف غیرمنطقی قیمت، توان خرید مصرف کننده، اصلی ترین عامل در بازار برنج است.

کشاورز اظهارداشت: با متوقف شدن واردات برنج آن هم در شرایطی که امسال تولید برنج رونق داشته و بازار در آرامش بود، قیمت ها بر مدار صعودی قرار گرفت و به تب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات ثبت سفارش و واردات برنج های خارجی

مشکلات ثبت سفارش و واردات برنج های خارجی